>
Przeczytaj zanim założysz solarium!!!

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ                                         CENNIK  maszyn które mamy w magazynie

SOLARIA UŻYWANE    <----->           SOLARIA NOWE

Wstęp   

Pamiętajcie ten poradnik ma Wam pomóc, ale nie zastąpi on dobrego doradcy. Większość firm sprzedających urządzenia nie potrafi doradzić klientowi jak zbudować solarium i czy jego lokal w ogóle się nadaje na taką działalność. Trzeba pamiętać za tym, że czasami lepiej wydać kilkaset złotych na sprowadzenie fachowca do oceny lokalu i pomocy przy projektowaniu niż ryzykować kilkadziesiąt tysięcy złotych w niepewny lokal i niepewny interes. Często spotykamy się z klientami, którzy we własnym zakresie wybrali lokal i go urządzili , a doradzał im "Pan Czesiu z elektrowni" lub "Pani Zosia - bo ona chodzi do solarium", a potem okazuje się, że do lokalu nie da zainstalować się maszyn bo jest zła instalacja elektryczna, są za małe kabiny i nie ma możliwości zrobienia wentylacji... Poszło za tym na marne kilkanaście tysięcy na dostosowanie lokalu, który nie nadaje się na solarium... Staramy się pomagać w takich przypadkach ale zawsze wiąże się to z podwójnymi kosztami. Nasza rada :   lepiej bądź mądry przed szkodą i poradź się doświadczonych fachowców.  Z pewnością unikniesz wielu kłopotów i zbędnych wydatków. 

Wśród zalet tego biznesu można na pewno wymienić to, że do jego uruchomienia nadaje się praktycznie każde miejsce. Wszystko tylko zależy od tego, na jakich klientów się nastawiamy, ile mamy pieniędzy na inwestycję oraz jakie są nasze oczekiwania co do zysku. Solarium to na pewno bardzo dobry i dochodowy biznes również jako dodatek do istniejącego już salonu fryzjerskiego, czy gabinetu odnowy biologicznej. Wystarczy tylko wyodrębnić z płyt kartonowo-gipsowych pomieszczenie, w którym stanie łóżko lub kabina do opalania.

Solarium można też otworzyć w wolnostojącym pawilonie lub lokalu najlepiej znajdującym się przy ruchliwej ulicy, lub na większym osiedlu mieszkaniowym, w biurowcu, czy mieszkaniu, w którym można prowadzić działalność gospodarczą.

Jeśli natomiast chcemy zaoszczędzić na wynajmie lokalu, a mieszkamy w domku jednorodzinnym, to możemy uruchomić solarium na parterze naszej nieruchomości. Wybierając lokal warto jednak wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, czy w pobliżu jest parking. Szczególnie, gdy nastawiamy się nie tylko klientów mieszkających w okolicy, ale i przyjezdnych. – Bardzo ważne jest, by sprawdzić, czy istnieje możliwość zrobienia w lokalu dodatkowej wentylacji. Bo ta, oferowana w standardzie nie wystarcza do zainstalowania solarium.  na każde urządzenie poziome,  powinny przypadać dwa otwory wentylacyjne. Jeden służyć będzie do wyrzucania gorącego powietrza, a drugi do pobierania go z zewnątrz może być też  wentylacja zbiorcza dla wszystkich urządzeń ale jest ona dość kosztowna.

Bardzo istotna jest instalacja elektryczna. Lokal, w którym będzie solarium musi mieć dostęp do źródła prądu trójfazowego 400 V, potocznie zwanego siłą. Każde z urządzeń należy osobno podłączyć i zabezpieczyć.  - Oprócz zabezpieczenia czasowego trójfazowego konieczne jest przeciwpożarowe. Najlepiej powierzyć budowę instalacji elektrykowi z uprawnieniami, który potwierdzi przeprowadzenie prac stosownym dokumentem.

Wreszcie istotna jest konkurencja. Zawsze lepiej, gdy w okolicy jest jej najmniej. Wówczas możemy liczyć na większy obrót. Mniej też trzeba będzie walczyć o klienta. - Inaczej nie obędzie się bez plakatów  informujących o lokalu, bez kart stałego klienta, czy promocji polegających na obniżaniu stawek za opalanie , dobrze sprawdzają się też prezenty na przykład w postaci próbki nowego kremu do opalania. Klienci jednak nie przyjdą do naszego solarium, gdy nie zadbamy o jego wygląd. Skończyły się już czasy, że wystarczy byle jak odmalowany lokal i stare łóżko do opalania. Wszystko musi wyglądać schludnie i nowocześnie, w tym szczególnie łóżko lub kabina do opalania, na których nie może być znać dużego upływu czasu. Najlepiej lokal wyposażyć w  urządzenia poziome i kabinę pionową. Na rynku nastąpił już bowiem podział na klientów, którzy wolą opalać się  leżąc na łóżku oraz tych, którzy preferują kabiny, w których się stoi.

W większych miastach, coraz modniejsze są studia, w których do wyboru jest kilka urządzeń, o różnej mocy opalania. Jeśli dysponujemy większą gotówką, warto w takie urządzenia  zainwestować, zwłaszcza jeśli uda nam się pozyskać atrakcyjnie usytuowany lokal w dobrej cenie, w miejscu o dużym natężeniu ruchu.

Wówczas na wyposażenie potrzebne nam będzie kilkaset tys. zł. Przy tradycyjnym lokalu, z jednym lub dwoma łóżkami opalającymi powinno wystarczyć 20 - 50 tys. zł. Oczywiście jeśli zdecydujemy się na używane urządzenia. Koszt zakupu nowego to wydatek od 70.000 -120.000 tys. zł netto za jedno urządzenia W przypadku urządzeń z drugiej ręki  cena spada do 20 - 50 tys. za łóżko. Oczywiście można kupić też takie za 8-10 tys. zł. Są one jednak mocno wyeksploatowane, co oznacza, że nie trudno w ich przypadku o awarię chyba, że urządzenia są po renowacji co proponuje nasza firma i posiadają gwarancję. A każda awaria oznacza przestój w pracy i naraża właściciela salonu na straty. Są one większe, gdy w solarium pracuje tylko jedno łóżko. Wówczas nasz lokal w ogóle nie zarabia, a zobowiązania finansowe z tytułu wynajmu, czy opłacenia składni ZUS i podatku w związku z prowadzoną działalnością pozostają. 

 Lepiej dopłacić i wybrać urządzenia po renowacji. Na takie nasza firma  udziela rocznej gwarancji.  

Eksperci doradzają wręcz, by zakup urządzeń poprzedzić dokładną analizą rynku. A to oznacza sprawdzenie, czy firma, od której chcemy kupić łóżko lub kabinę do opalania ma serwis obejmujący całą Polskę. Eksperci z firmy Mc Sun doradzają, by wybrać taką, która reaguje na wezwanie w ciągu 1-3 dni od zgłoszenia awarii. Dobrze też sprawdzić (zapytać) gdzie firma instalowała urządzenia i poszukać w internecie salonów w które wyposażała w maszyny. Im bardziej prestiżowy poprzedni klient firmy tym większa pewność że firma którą wybierzemy to fachowcy!. UNIKAJCIE FIRM KTÓRE NIE POTRAFIĄ UDZIELIĆ FACHOWEJ WYCZERPUJĄCEJ INFORMACJI TECHNICZNEJ! Firma, która nie potrafi doradzić jak zrobić instalację czy wentylację może narazić Was na wiele kłopotów w tym na zamkniecie solarium przez SANEPID. 

A na jaką markę postawić?  Najlepszą opinią cieszy się jest Ergoline, Soltron, MegaSun, czy UWE. Przy zakupie urządzeniach do 12 tysięcy złotych pozostaje tylko Ergoline bo tylko ta firma robiła 15 - 20 lat temu przyzwoite urządzenia, które sprawdzają się nawet dzisiaj.

Zarobki będą oczywiście uzależnione od tego ilu klientów dziennie skorzysta z solarium. – Są studia, których dzienny obrót sięga 1-1,5 tys. zł. W skali miesiąca, przy założeniu, że lokal jest otwarty siedem dni w tygodniu daje to kwotę 30-45 tys. zł. Mowa o obiektach, w których znajduje się minimum 6-7 łóżek do opalania. Mniejsze lokale dysponujące 1-2 łóżkami  mogą natomiast oczekiwać obrotu rzędu około 5-7 tys. zł miesięcznie. Od kwoty tej trzeba jednak odliczyć wydatki na wynajem lokalu, zatrudnienie pracowników oraz prąd. Solaria od zawsze były „prądożerne” - zużywają one dużo energii, jest to około 9 -18 KW na godzinę. Co oznacza, że z każdej złotówki pobranej za minutę opalania ok 10 -15  groszy trzeba odliczyć na prąd.

Obroty z prowadzenia solarium będą wyższe, jeśli zdecydujemy się stosować większą niż 1 zł stawkę za minutę opalania. Eksperci przestrzegają jednak, że klienci ją zaakceptują tylko wówczas, gdy w okolicy nie ma konkurencji, a lokal został wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia, najlepszych na rynku firm. – Nie polecam też schodzenia z ceną za jedną minutę poniżej 1 zł.  Niska cena może budzić podejrzenia klientów, że lampy do opalania nie są już nowe i właściciel solarium oszczędza na ich wymianie. Pamiętać należy, że obroty studia będą też zawsze wyższe przed Sylwestrem, świętami, na wiosnę czy przed wakacjami, kiedy większość z nas chce nabrać trochę opalenizny i przed tymi okresami wskazane jest uruchamiać nowe solarium! :)

 LOKAL  I  LOKALIZACJA

Dla naszych klientów wykonujemy projekty techniczne salonów.
przykłady ---> zobacz

To zagadnienie jest najczęściej na początku naszych rozważań, ponieważ to ono decyduje o wielkości studia - salonu. Nadaje się do tego prawie każde pomieszczenie mające powyżej 250 mm wysokości  zalecana wysokość to 280 mm np.: lokal w salonie fryzjerskim, suteryna - przyziemie, wolnostojący lokal - pawilon, lokal w pasażu, biurowcu czy wreszcie lokal mieszkalny, który przystosować można do działalności gospodarczej. Aby ustrzec Państwa przed stratami finansowymi przygotowaliśmy kilka ważnych informacji, które musicie brać pod uwagę, jeżeli znajdziecie już jakiś lokal spełniający Wasze oczekiwania wizualne. 


Po  pierwsze  PARKING !


Czy do lokalu przynależą jakieś miejsca parkingowe? Jest to ważna kwestia, którą trzeba zaznaczyć w umowie najmu lokalu. Ilość miejsc parkingowych w centrach miast jest ograniczona, a koszty najmu wysokie. Trzeba pamiętać, że bliski parking to duże udogodnienie dla Waszych klientów zwłaszcza w dobie dynamicznego rozwoju stopnia zmotoryzowania naszego społeczeństwa. Czyli lokal + parking ( w pobliżu).


Po drugie LOKAL i jego adaptacja ! 


Jeśli znaleźliście lokal, w którym nie była prowadzona działalność gospodarcza – bądź była, ale o innym profilu to musicie Państwo zaadoptować lokal na potrzeby Waszego studia. Co jest do tego niezbędne? Musi zostać opracowana pełna dokumentacja lokalu, przyłącza elektrycznego, wymogów sanitarnych i reklamy zewnętrznej. Ważna jest wysokość lokalu, wskazana  2,70 m.   Poprzez naszych projektantów możemy Państwu pomóc w zaprojektowaniu Waszego lokalu (projekt techniczny). Prosimy pomyśleć o tym jak najwcześniej, ponieważ droga administracyjna jest dosyć długa. Nasza rada: koszt najmu lokalu nie powinien przekraczać kwoty 500 zł x ilość urządzeń opalających. Czyli 1 urządzenie - koszt najmu 500 zł, 2 urządzenia koszt do 1000 zł itd. W dużych miastach i bardzo ruchliwych miejscach koszt ten może być  wyższy.  
KONIECZNA JEST OCENA PROJEKTU PRZEZ SANEPID  (przepisy)


Po trzecie  dopływ i odpływ powietrza !


Z powodu dużych ilości odprowadzanego powietrza przez maszyny opalające należy wykonać jak największą ilość punktów odprowadzania ciepłego powietrza na zewnątrz. Lokal, który ma tylko jedną ścianę zewnętrzną np. wystawę (reszta ścian sąsiaduje z innymi pomieszczeniami) nie zawsze jest odpowiednim lokalem na studio, ponieważ odprowadzenie nadmiaru ciepłego powietrza może być utrudnione przy większej ilości maszyn ( szerzej o tym w punkcie wentylacja).

   2.  ENERGIA  ELEKTRYCZNA 
 
Zakłady Energetyczne adresy


Lokal musi mieć dostęp do źródła prądu trójfazowego 400 V potocznie zwanego siłą.


SIŁA 400V (  do niedawna 380V)
Zalecana taryfa o symbolu - C12a
Godziny szczytu:
8:00-11:00 (przez cały rok);
17:00-21:00 (od 1 października do 31 marca);
20:00-21:00 (od 1 kwietnia do 30 września)
Opłata miesięczna za obsługę za każdy licznik zasilany niskim napięciem - taryfa C12a.


W przeciwieństwie do prądu z domowego gniazdka elektrycznego - 220 V nowoczesne urządzenia opalające potrzebują nieco innego prądu, a mianowicie tzw. siły, czyli napięcia 400 V. Każde solarium musi być osobno podłączone i zabezpieczone. Zabezpieczenia - bezpieczniki nie mogą znajdować się w kabinach i boksach, w których są kabiny! Dla każdego urządzenia oprócz zabezpieczenia czasowego, trójfazowego musi zostać założone przez uprawnioną osobę - zabezpieczenie FI - przeciwporażeniowe oraz dokonany pomiar zerowania i spisany protokół !


PRZYŁĄCZE PRĄDU,  czyli  wizyta w Zakładzie  Energetycznym.

Warunki przyłączenia

Każdy Klient, który zamierza przyłączyć się do sieci lub zwiększyć moc przyłączeniową przez zainstalowanie np. solarium, musi złożyć do właściwego Rejonu Dystrybucji wypełniony druk wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci.

Formularz wniosku dostępny jest w siedzibach Rejonów Zakładu Energetycznego oraz na Posterunkach Energetycznych ---> tu wzór 
Wraz z wnioskiem należy dostarczyć:
tytuł prawny do korzystania z nieruchomości lub obiektu, w którym będą używane urządzenia lub instalacje elektryczne - w przypadku jego posiadania. 
plan rozbudowy lub szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz sąsiednich obiektów. 
Sieć elektroenergetyczna jest eksploatowana przez Rejony Dystrybucji, które posiadają dokumentację określającą ilość oraz łączną moc odbiorników przyłączonych do sieci na danym obszarze. Rejony Dystrybucji sprawdzają możliwość przyłączenia konkretnego obiektu lub nieruchomości do sieci i określają warunki techniczne i prawne, jakie muszą zostać spełnione do jego realizacji.
Okres oczekiwania na wydanie warunków przyłączenia od momentu złożenia wniosku wynosi:
14 dni - dla odbiorców przyłączanych do sieci niskiego napięcia (odbiorcy indywidualni i komercyjni) 
30 dni - na napięciu wyższym. 

Domek jednorodzinny ma zabezpieczenie 3 x 35 Amper w tym wypadku macie do dyspozycji 16 KW 
(kilowatów) mocy. Średnie zużycie prądu przez nowoczesne - profesjonalne solarium wynosi od 12 KW -20 KW na godzinę. Przy kilku urządzeniach trzeba tą moc zsumować. Czyli np. 3 solaria o mocy 12 KW zużywają 36 KW na godzinę, czyli o 20 KW więcej niż w moc dostępna w domku jednorodzinnym. Wobec powyższego należy dokonać przeglądu obecnej instalacji i w razie potrzeby odpowiednio ją zmodernizować ( nasza firma zajmuje się budową i przebudową instalacji elektrycznych dla salonów solaryjnych), ponadto, aby otrzymać odpowiedni przydział mocy dla Waszego studia należy złożyć podanie do Zakładu Energetycznego o tzw. "warunki przyłączenia". Jaką moc będziecie potrzebować to zależy od ilości i danych technicznych solariów, które postanowicie mieć u siebie? 

3. FINANSE CZYLI RZECZ NAJWAŻNIEJSZA


Istnieją 3 możliwości sfinansowania swojego studia:


Adaptację lokalu radzimy sfinansować z własnych środków  gdyż otrzymanie kredytu na ten cel często graniczy z cudem. Inaczej jest przy zakupie urządzeń opalających.


1
. Zakupu urządzeń dokonują Państwo z własnych środków co jest najtańsze (lepiej kupić tańsze urządzenia niż brać kredyt).

2. Kredyt lub leasing

oblicz ratę kredytową -----> KALKULATOR przykład


3. Leasing -
przy nowych urządzeniach koszt Leasingu tylko 1 % rocznie ! I wpłata od 10%. Współpracujemy z kilkoma firmami leasingowymi. Leasing ( nie opłacalny dla małych firm) jest jedną z najprostszych form finansowania inwestycji z obcych źródeł. Pozwala pozyskać produkt bez angażowania dużych środków własnych. Minimalny udział własny klienta zaczyna się już od 10 % wartości przedmiotu leasingu. Ze względu na to, że wszystkie płatności związane z leasingiem są kosztami uzyskania przychodów, forma ta pozwala zmniejszyć wpłaty z tytułu podatku dochodowego i podatku VAT. Leasing dostępny jest dla podmiotów działających minimum 6 miesięcy i posiadających udokumentowane obroty i dochody.  Informacje 
   --> adresy przedstawicieli <--

Leasing, to forma umowy cywilno-prawnej, zbliżona do najmu czy dzierżawy. Polega na przekazaniu rzeczy w użytkowanie na czas określony. Leasingobiorca, zobowiązuje się do ponoszenia na rzecz leasingodawcy opłaty leasingowej. Opłata leasingowa jest zwykle ustalana wg określonych uregulowań prawnych, jest rozłożona na raty uzgodnione przez obie strony umowy oraz mieści w sobie obok części lub całości wartości leasingowanego mienia również należne odsetki.
LEASING MASZYN INFORMACJA  ----> leasing
  <----
Najczęściej umowy leasingowe dotyczą środków produkcji i są wykorzystywane przez podmioty gospodarcze jako jedna z form finansowania inwestycji, która w porównaniu z kredytowym finansowaniem jest korzystniejsza m.in. z punktu widzenia wysokości opłat leasingowych w porównaniu z oprocentowaniem kredytu. Cechą charakterystyczną leasingu jest to, że w trakcie trwania umowy właścicielem użytkowanego przez leasingobiorcę majątku jest leasingodawca.

 Łaczy się to z pewnym ryzykiem. Jeśli nie są spłacane raty leasingowe firma może zabrać przedmiot leasingu i pomimo tego żądać spłaty rat leasingowych.

Co można leasingować ?


Leasingować można: urządzenia opalające, wentylację i sterowanie urządzeniami.


Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać leasing?

procedura standardowa procedura uproszczona
rodzaj przedmiotów leasingu nowe i używane do 3 lat
waluta PLN, EUR, CHF
wartość przedmiotu leasingu bez ograniczeń
wpłata własna 10-40% w zależności od grupy sprzętu
okres leasingu
leasing kapitałowy
6-60 miesięcy na sprzęt nowy
6-48 miesięcy na sprzęt używany
okres leasingu
leasing operacyjny
24-60 miesięcy na sprzęt nowy
24-48 miesięcy na sprzęt używany
wymagane dokumenty
  • dokumenty rejestrowe firmy
  • dowód osobisty
  • REGON, NIP
 
  • deklaracje PIT lub CIT dokumentujące dochód za ostatnie 12 miesięcy
  • zaświadczenie z urzędu skarbowego o braku zaległości wobec budżetu
  • oświadczenie o wysokości osiąganego dochodu
  • oświadczenie o braku zaległości wobec budżetu
* maksymalny okres leasingu zależy od kategorii sprzętu, minimalny okres w leasingu operacyjnym zależy od stawki amortyzacji
Z doświadczenia wiemy że najtaniej jest kupować solaria za gotówkę - wiele firm znacznie obniża cenę w momencie kiedy pieniądze "leżą na stole".  Najlepiej załatwić kredyt gotówkowy w banku np. linię kredytową do rachunku oszczędnościowego.


Na jak długi okres  leasingować ?

 Z doświadczenia radzimy okres 36 miesięcy jako najdogodniejszą długość spłaty rat leasingowych. Trzeba pamiętać również, iż wysoka pierwsza wpłata pozwala na niskie raty, lecz w razie niepowodzenia naraża na większe straty finansowe. Bo trzeba pamiętać, iż przez okres spłaty rat leasingowych właścicielem urządzenia jest firma leasingowa. Więcej na ten temat dowiedzą się Państwo przy spotkaniu z przedstawicielem firmy leasingowej --> adresy przedstawicieli <--


Jeśli więc macie za sobą wszystkie sprawy związane z lokalem i finansami  prosimy o dalszą uwagę!

4.  WYBÓR URZĄDZEŃ - BARDZO WAŻNE

1.W jakie urządzenia i jakich marek wyposażyć swoje studio?
2.Ile kosztują te urządzenia?
3.Gdzie kupować urządzenia opalające? - WAŻNE!!
3.Ile można zarobić na pracy tych urządzeń?


Pytania te, stawiane są przez klientów naszej firmy przy każdej rozmowie. Wszystko uzależnione jest od wielu czynników np.: koszt urządzenia, ilość, jakość – przydatność urządzeń. W naszej ofercie są te solaria, które są stosowane z powodzeniem przez wielu naszych klientów. Najpopularniejszymi nowymi urządzeniami opalającymi są: EGOLINE, KBL MEGASUN, UWE, SOLTRON. To wiodące firmy w Europie i na świecie. Produkują one urządzenia na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o urządzenia używane - leżące to tu radzilibyśmy skupić się wyłącznie na urządzeniach firm  Ergoline MEGASUN  SOLTRON,    Pionowe urządzenia radzimy kupować tylko u pewnych sprzedawców ponieważ jest jest dużo kabin pionowych, które zupełnie się nie sprawdzają. Niektóre nowe są słabe technicznie i wykonane byle jak,    używane natomiast są bardzo zużyte. Najlepsze kabiny pionowe produkuje Megasun ale jest też jeszcze kilka innych mniejszych  firm produkujących całkiem niezłe kabiny.   Aby więc zapobiec poniesieniu przez Państwa zbędnych kosztów z nieprawidłowym doborem urządzeń oraz zapewnić Wam pełny sukces, pragniemy Wam zaoferować osobiste doradztwo. Znajdą Państwo u nas odpowiedź nie tylko w kwestii doboru urządzeń, ale również wyliczymy Państwu, z jakimi kosztami bieżącymi muszą się Państwo liczyć, a ile możecie zarobić. Podstawą sukcesu jest optymalny dobór urządzeń – lepszych niż istniejące już u potencjalnej konkurencji i marketing. Zanim zdecydujesz się na zakup lepiej poradź się fachowca. Pamiętajcie, że profesjonalne maszyny, wygląd studia ( o tym w dalszej części) i miła i fachowa obsługa to klucz do Waszego sukcesu.

Polecamy jak pisaliśmy wyżej głownie  urządzenia używane firmy ERGOLINE MEGASUN  SOLTRON (solaria leżące)   ze względu na  ich popularność i dostępność części zamiennych na rynku. Niestety brak części zamiennych na rynku do innych urządzeń jest podstawową wadą przy ich zakupie. Wiele firm oferuje mało popularne tańsze solaria i w momencie awarii nie są w stanie zapewnić serwisu w szybkim czasie. Wybierając solarium proszę wziąć to pod uwagę gdyż długie oczekiwanie na sprowadzenie popsutego elementu narazi Państwa na spore straty finansowe. Ważne też jest by firma od, której kupujecie urządzenia gwarantowała serwis w całej Polsce w ciągu 24-48 godzin. Najlepiej jest jeśli ma serwis w pobliżu miejsca waszej działalności. Nie łudźcie się, że sprzedawca, który ma siedzibę dalej niż 200 - 300 km od Waszego solarium i brak sieci serwisowej w Polsce zagwarantuje Wam szybki serwis. Ważne też jest czy używane solaria są w dobrym stanie lub odnowione  i co zostało w nich wymienione przy przeglądzie przedsprzedażnym. 

Bardzo istotne też jest czy firma wystawia świadectwo zgodności z normą czyli tzw. certyfikat 
Do wystawienia takiego certyfikatu  potrzebny jest rzetelny przegląd i pomiar maszyny.
 

Brak takiego świadectwa grozi karą 5000 zł nakładaną przez Sanepid oraz powoduje zamkniecie solarium. W przypadku zakupu maszyn produkowanych po 1996 roku np. Ergoline trzeba zwrócić uwagę, że programowane i serwisowane są za pomocą specjalnego komputera jeśli sprzedawca go nie posiada nie jest w stanie zagwarantować prawidłowej pracy urządzenia. Dość szybko wtedy zaczynają się problemy, a usunięcie niektórych awarii elektroniki to koszt nawet 3000 zł. 

Ważna rada unikajcie  sprzedawców z przypadku oferujących podejrzanie tanie solaria najczęściej „okazyjnie”  oni sprzedają solaria bez certyfikatów i niejednokrotnie nie potrafią ich dobrze złożyć nie mówiąc już o prawidłowym ustawieniu elektroniki. Po takim zakupie najczęściej zostaje zakupiony wrak i pustka po sprzedawcy...    

Koszty:
Na jednej wymianie lamp (cena lamp 2500 – 4500) zł można zrobić  ok. 48.000 minut przeliczając stawkę za minutę da nam to obrót na jednej wymianie lamp. Od tego musimy odjąć wszystkie poniesione koszty (czynsz, pensję pracowników, ZUS, energię itd.) W ciągu godziny jesteśmy w stanie obsłużyć maksymalnie 3-4 osób na jednym urządzeniu czyli przy sporym ruchu maszyna pracuje  30-45 minut na godzinę. Prąd w zależności od maszyny to koszt ok. 0,50 zł/kW  czyli czysta godzina pracy maszyny zużywającej 14 kW/h )  kosztuje 7 zł (np. ERGOLINE 600 UTP Przyjmując cenę 1 minuty opalania  = 1 zł  to na godzinę rzeczywistej*  pracy maszyny robimy obrót 60 zł z tego 7 zł to koszt energii.
Zakładając 30 klientów dziennie  na 1 solarium opalających się średnio 15 minut po 1 zł minuta - dzienny obrót wyniesie 30x15 zł = 450 zł. (450 minut pracy urządzenia) 

*czas pracy maszyny z włączonymi lampami.

5. WENTYLACJA CZYLI DOPROWADZENIE I ODPROWADZENIE POWIETRZA


Dzisiejsze, nowoczesne solaria są prawie zawsze wyposażone w centralny kanał odprowadzający ciepłe powietrze. Ponieważ objętość wydmuchiwanego – zużytego do chłodzenia powietrza jest bardzo duża ( od 500 – 6500 metrów sześciennych), a bezpośrednie odprowadzenie powietrza zwłaszcza przy większej odległości od zewnętrznego  otworu wentylacyjnego jest nie możliwe bez zastosowania dodatkowych urządzeń wyciągowych. Po pierwsze ciepłe powietrze ( chłodzące) musi zostać wyprowadzone na zewnątrz lokalu, po drugie z zewnątrz musimy zapewnić „nowe” świeże chłodne powietrze, dlatego tak ważna jest dobra wentylacja. Do tego celu nadają się różnego rodzaju otwory takie jak okna, drzwi, otwory techniczne w ścianach itp. Niestety nie zawsze są one wystarczające. Dlatego musimy zdecydować czy będziemy pracować z centralnym wyciągiem powietrza czy indywidualnym dla każdego urządzenia. W każdym przypadku będzie to miało wpływ na miejsce zainstalowania urządzeń jak i na budowę i rozmieszczenie kabin. (minimalna średnica otworu to 300 mm np. Ergoline 600 wymagana do 95% urządzeń)
Na każde urządzenie poziome,  powinny przypadać dwa otwory wentylacyjne. Jeden służyć będzie do wyrzucania gorącego powietrza, a drugi do pobierania go z zewnątrz może być też dość kosztowna wentylacja zbiorcza dla wszystkich urządzeń. Chętnie i tutaj służymy pomocą, doradztwem technicznym i planowaniem.  

PAMIĘTAJ! 

Zawsze na każde urządzenie powinny być dwa otwory wentylacyjne przez jeden  jest wyrzucane gorące powietrze przez drugi  jest czerpane z zewnątrz. Można zastosować również centralną wentylację dla wspólną dla kilku urządzeń 
Przepisy regulujące: 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 17 lutego 2004 r.
w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej

-------> kliknij żeby się zapoznać 

6.  KABINY I RECEPCJA

Dla naszych klientów wykonujemy  projekty studia!!


To miejsce będzie odpowiedzialne za estetykę, wygląd i atmosferę Waszego studia. Tutaj możecie wykreować swoją osobistą koncepcję studia i wpłynąć na przyjemną atmosferę w nim panującą. Będzie to baza Waszego sukcesu. Poniżej kilka wskazówek, z czego i jak zbudować kabiny.

 

Wielkość kabin uzależniona jest od urządzenia, jakie zostanie w niej zabudowane. 
Najczęstsze wymiary to

długość 2,40 m do 2,60 m 
szerokość 2,40 m do 2,50 m
Dokładne dane są zawsze podane w instrukcji maszyny ( również w naszym katalogu)


Kabiny - ścianki, z czego budować?

Mamy różne możliwości i systemy np:

1.z  płyt gipsowo kartonowych zalecana grubość ścianki to 75 mm - 100 mm 
( łatwa zabudowa drzwi) 

plusy:      to możliwość kreowania różnego rodzaju kształtów ścianek. 
minusy:   to nie ma możliwości zdemontowania i ustawienia ponownie ścianki przy zmianie urządzenia na większe, ( jeśli wcześniej tego nie założymy) problem z utrzymaniem w czystości.

2.z płyt wiórowych fornirowanych lub okleinowanych montowanych na słupkach aluminiowych lub drewnianych. 
plusy:   możliwość szybkiego, swobodnego demontażu i ponownego montażu, łatwe w utrzymaniu czystości.
minusy:  konieczność budowy wzmocnień stabilizujących przy dłuższych odcinkach.

W obu przypadkach wskazane od dołu otwory potrzebne do otrzymania niezbędnej cyrkulacji powietrza.

 
Drzwi

Drzwi można stosować otwierane na zewnątrz lub odsuwane ( wskazane przy mniejszych lokalach).  Przy zabudowie z płyt gipsowych koniecznie z futryną.  W obu systemach możemy dobierać kolory drzwi i klamek. Drzwi w lokalu powinny mieć min. 90 cm szerokości. Modne i praktyczne jest też zamontowanie zamiast drzwi żaluzji otwieranych elektrycznie lub na linkę. 

Recepcja  

Można zbudować z tych samych elementów plusy i minusy jak wyżej lub z drewna, metalu, itp. Lada recepcyjna - forma dowolna - praktyczna w kształcie baru. Wskazane miejsce na ekspozycję kosmetyków do solarium. Wygodne miejsca do siedzenia dla oczekujących klientów, czasopisma do czytania, odbiornik TV będą dodatkowym atutem w waszym studio. Uwaga konieczny telefon!!!

Nasze super projekty

zobacz

Dekoracja

Dla otrzymania lepszego efektu i ciekawszego wyglądu można wprowadzić szereg dodatków podkreślających styl Waszego studia np.: lustra w różnych kształtach, elementy aluminiowe, chromowane, rośliny, obrazki, plakaty, bibeloty takie jak muszle morskie itp. W tym wypadku Wasza fantazja wprowadzi specyficzną atmosferę panującą tylko u Was.

Rada na koniec

Kupując urządzenie sprawdź firmę, zapytaj gdzie sprzedawała, jakie salony wyposażała w solaria, może nawet zadzwoń do ich klientów i zapytaj o opinie.  Trzeba pamiętać, że mało znana firma   nie jest w stanie zapewnić dobrej obsługi serwisowej, nie ma dostępu do części zamiennych, a przy nowoczesnych urządzeniach nie jest w stanie ich dobrze zaprogramować, bo nie posiada oprzyrządowania do tego celu. Często firma taka znika po kilku sprzedanych urządzeniach. Tak naprawdę w Polsce jest tylko kilka firm gwarantujących usługę na dobrym poziomie reszta to   "firmy", które sprzedają po nieco niższej cenie urządzenia najczęściej nawet nie sprawdzone i nie przeglądnięte, bez późniejszego zagwarantowania części zamiennych oraz bez wymaganych  świadectw zgodności. Pamiętaj, że oszczędzając na jakości maszyn narażasz się na dużo wyższe straty spowodowane przestojami oraz brakiem profesjonalnego serwisu. 

Jeśli tymi kilkoma informacjami pomogliśmy Państwu w zaplanowaniu Waszego Studia to świetnie, jeśli jednak macie jeszcze jakieś pytania to zapraszamy do dzwonienia oto numery:

tel/fax
+48 12-345-56-84
 SKYPE:  rallytrac
kom 
(+48)
501-33-52-52

 Uwaga można zamówić odpłatnie doradcę z naszej firmy, który przyjedzie pomóc w zaplanowaniu salonu
jeśli zakupisz maszyny w naszej firmie zwrócimy koszty tej wizyty!

Mc Sun Team -  BIURO (ZANIM ZDECYDUJESZ SIĘ NA WIZYTĘ - ZADZWOŃ)
30-415 KRAKÓW
ul. Bonarka 19
12 345 56 84
501 33 52 52

e-mail:    biuro@solarium.ceti.pl

www.solarium.ceti.pl

Czekamy na bezpośredni kontakt z Wami!  Na pewno będziecie usatysfakcjonowani.